تبلیغات
كلاس اولی ها - چگونگی ایجاد انگیزش در دانش آموزان مقطع ابتدایی بویژه اوّل ابتدایی
كلاس اولی ها
آموزش برای همه

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

چگونگی ایجاد انگیزش در دانش آموزان مقطع ابتدایی بویژه اوّل ابتدایی

انگیزش به عنوان عامل نیرو دهنده ، هدایت کننده و نگهدارنده ی رفتار می باشد که اصطلاحا « انگیزه »دقیق تر از « انگیزش » است .

-  تفاوت بین انگیزش و انگیزه در این است که انگیزش عامل کلی مولد رفتار است ، اما انگیزه حالت اختصاری یک رفتار خاص است.

-  بهترین راه ایجاد علاقه در فراگیران و یادگیرندگان بهبود شرایط یاد گیری و افزایش سطح کیفی روشهای آموزش است . در صورت ایجاد بستر و بهبود شرایط یادگیری ، یادگیران به موفقیت بیشتری در یادگیری نایل   می شوند و این کسب موفقیت علاقه و انگیزش آنها را نسبت به یادگیری مطالب تازه با در نظر گرفتن هرم ساخت شناختی فرد یادگیرنده افزایش می دهد.

v           مراحل ذیل جهت ایجاد انگیزش در یادگیرندگان موثر خواهد بود :

1-                        آنچه را که از یادگیرندگان به عنوان هدف آموزشی انتظار داریم در آغاز درس دقیقا به فراگیران بیان می شود.

2-                        در شرایط مقتضی از تشویق های کلامی چون خوب، عالی و آفرین استفاده گردد.

3-                        از نتایج آزمون ها و کسب نمرات مستمر به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزش در یادگیرندگان استفاده کنیم .

4-                        معلّم می تواند با ارائه مسائل و مطالب مرتبط با موضوع درس در یادگیرندگان ایجاد انگیزش نماید .

5-                        اگر مطالب آموزشی از ساده به دشوار ( با استفاده از روش استقرایی) ارائه گردد معمولا یادگیری عمیق ، معنی دار خواهد بود.

6-                        بایستی از ایجاد رقابت و هم چشمی در میان دانش آموزان جلوگیری نموده و پیشرفت هر دانش آموز را با گذاشته اش مقایسه و مورد تشویق قرار داد.

7-                        هنگام آموزش مطالب تازه بایستی از مثال های آشنا وملموس و با توجه به شناخت شناسی فراگیر یا فراگیران استفاده نموده و با مطالب آموخته شده ی قبلی آن در ارتباط باشد.

8-                        به دانش آموزان مسائل و تکالیفی داده شود که  نباید خیلی دشوار ، گنگ و دو پهلو باشد یعنی مطابق با سطح توانایی ، دانایی و پایه ی تحصیلی یاد گیرنده بویژه در مقطع ابتدایی و مخصوصا در کلاس اوّل بوده باشد .

بنابراین ،  معلّم باید هم مطالب یادگیری را معنی دار جلوه دهد و هم فرصت یادگیری اکتشافی و زمینه ی حل مسئله را برای دانش آموزان خود فراهم نموده تا دانش آموزان ، خودشان به کشف معنی مطالب بپردازند . برای این منظور ، فضای آموزشی باید باز و آزاد و انسانی باشد ، به گونه ای که افراد آزادی عمل داشته باشند تا هر شیوه ی یاد گیری را که مایل هستند ، خودشان انتخاب نمایند و معلّم و والدین محترم نقش راهنما را ایفا نمایند .

درباره وبلاگ

با سلام سعید ریگی هستم لیسانس مشاوره سه سال سابقه تدریس در پایه اول رادارم دوسال رتبه اول جشنواره الگوهای برتر تدریس را در ناحیه قطبی را كسب كرده ام و سرگروه پایه اول منطقه فنوج را بر عهده دارم تلاش ما بر این است تا برای هر چه بهتر شدن سطح علمی همكاران وآموزگاران پایه اول ابتدایی تلاش کنیم
ما از دیار آفتابیم ، از سرزمین های نخلهای راست قامتی كه انوار طلایی خورشید شاخ و برگشان را نوازش می دهد ، آمده ایم تا اثبات كنیم فرزند خورشیدیم ، گرم و پر حرارت . و سرشار از شوق برای رسیدن به والاترین اهداف . ما جوانیم و آنچه جوان را می سازد تغییر است و نو بودن در همه چیز ، چه افكار و چه اعمال .
یادمان باشد كه ما نهال نخل را بغیر از آب و آفتاب با عشق رویانده ایم . امید آن داریم به لطف پروردگار در فضایی سالم و صمیمی عشق به علم را تجربه كنیم .
در پناه لطف بیكران حق سبز و شكوفا باشید (مارا بانظرات خود یاری نمایید)09155471455
مدیر وبلاگ : سعید ریگی

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • مطالب وب سایت تا چه اندازه مفید بودند؟











نویسندگان

تماس با ما

کد تماس با ما

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools

پیام نگار

New Page 2
نام شما: اسکریپ نام
نام کاربری: اسکریپ نام کاربری
رمز عبور: اسکریپ رمز عبور
تکرار رمز عبور: اسکریپ رمز عبور
ایمیل: اسکریپ ایمیل
 
  اسکریپ کد امنیتی
کد را داخل کنید
  اسکریپ کلید ثبت نام